Monday, August 18, 2008

To my friends...

To my friends...Jim here.
Salam sejahtera diucapkan kepada semua rakan saya yang dihormati. Hairan ke kalau saya ini tiba-tiba aje blog dalam melayu. Tak lah..aku nak 'test' aku punya bahasa ni. Dah lah berpuluh-puluh bulan ku ni tak cakap, apatah lagi tulis. Ye la. Aku sekarang ni bosan, hingga blog dalam bahasa. Haha, tidak sangka bahasa saya ni masih boleh tahan.
Oh ya, kamu ni sedang tanya akan Hammy ye? Entahlah dia pergi mana. Sejak semalam dah keluar. Malam-malam buta keluar pulak. Eh eh, tikus ni, apasal la dia ni. Pergi mana? Clubbing? Tidak mungkin lah. Kena pijak baru ada.
Oh ya, kepada rakan saya yang tidak 'paham' langsung apa yang saya cakap ini, 'sorrylah', haha, khas untuk warga Malaysia sahaja. Tetapi, kalau faham, bagus. Satu kelebihan. Syabas!!
Macam mana, ada pergi mana-mana? Hari merdeka nak tiba ini. Ada cuti sekolah ke? Haha, tak de lah. Sini mana ade cuti? Haha...tak mengapa. Dalam hati saya ni, masih patriotik. Jalur gemilang tetap ku kibarkan , dalam hati saya. Betul ini! tak percaya ke? Amboi..
Oklah, ku nak pergi ni. Sekarang dah lah pukul 5.19 petang. Hari dah malam. Nanti gelap gelita . Nak pulang ke rumah pun payah nanti. Pijak benda yang bukan-bukan baru tau. Ku balik dulu ya. Nak beli ayam lagi...aih...

jim

5 comments:

Chelle~ said...

lol..hmm.not bad huh your bahasa..I mean you havnt been speaking writting in BM for quite a long time but still..not bad not bad..Im afraid that my bm is rusting..=) chat wv ya soon..exams exams these few days...haiz~

KS said...

Beli ayam lagi? haha... hari-hari makan ayam ye?? saya pun sgt stress la... aiz~ x blh tahan lagi nih.... minggu depan 3 ujian tau x? blh mampus la.. aiz~~ haha...

u x de cuti pada 31 ogos?? kebetulan saya ada nih... cuti tgh penggal baru je nak mula... yea!! k la... u enjoy-enjoy skit ye... i kena pergi tidur skrg...

Pat said...

ur posts never fails to bring a smile on my face... thanks for making my day...

wtze said...

rasa sedih disebabkan tak dapat cakap bahasa Malaysia? adakah patut saudara lupa bahasa kebangsaan yang menjadi identiti negara kita? adakah saudara patut lupe satu (dalam ratusan) benda yang menjadikan kita rakyat Malaysia?

whee!~ my BM is not that bad too =P

jim said...

haha...wow, I'm impressed with all your comments. Haha, cool cool. Bagusny macam itu. Aha, mungkin masa depan aku blog dalam BM lagi ya? haha...tapi tapi...kalau kan, nak taip dalam BM kan, rasa kekok la..tak biasa. Selalu dalam Ingeris, tapi, kalau taip dalam BM, lambat, macam ...er...macam...kura-kura...macam cacing..hahahaha